Kaatsu

Kom i form på rekordtid med Kaatsu !

Kaatsu er det mest revolutionerende træningskoncept nogensinde !
Det er intelligent træning der forstærker alle de positive effekter ved træning - og reducerer de negative.

Kaatsu er en veldokumenteret træningsmetode fra Japan der skaber
- Væsentlige resultater på kort tid
- Effektiv til forøgelse af hurtighed og reaktionstid
- Øger både muskelvækst og styrke
- Træningstid kun 10-20 min pr gang
- Lav vægt - ingen belastning af led og sener
- Hurtig restitution efter “hård” træning
- Accelleration af skadesheling - effektiv til genoptræning
- Kan anvendes af alle uanset alder

Kaatsu Danmark er stiftet af Michael Schewitsch (MS). MS er i 2015 blevet certificeret Kaatsu instruktør efter et intensivt uddannelsesforløb på Kaatsu International University (KIU) i Colombo, Sri Lanka hvor Professor Sir Yoshiaki Sato, M.D., Ph.D., FNAI (opfinderen af Kaatsu) er rektor.

 

KAATSU i korte træk

  • KAATSU er en meget sikker og effektiv form for styrketræning

    KAATSU er en revolutionerende metode til træning der blev opfundet i Japan i 1966 og perfektioneret gennem 1970'erne.
    KAATSU bruger moderation af blodgennemstrømningen i arme og ben for at skabe effektive og tilstrækkelige træningsresultater.
    Specialiserede pneumatiske bælter (KAATSU Air Bands) er placeret på den øverste del af arme eller lår og skaber et sikkert tryk på lemmerne der fører til en overfyldning af blod i arme og ben.
    KAATSU kan bruges af enkeltpersoner i enhver sport og ved enhver form for motion.
    KAATSU Danmark anbefaler specifikke protokoller og procedurer for enkeltpersoner, uanset om de er under uddannelse til performance-, teknik-, fitness- eller rehabiliteringsformål.
    KA betyder yderligere og ATSU betyder pres på japansk – altså ”yderligere pres”.
    KAATSU understøttes af omfattende forskning.

  • KAATSU Metode vs traditionelle metoder

    Generelle konventionelle uddannelsesprogrammer er baseret på løft, sæt, gentagelser og intervaller. Under den traditionelle regime, omfatter de kontrollerbare variabler vægt (belastning), antallet af sæt, typen af øvelse, tidsintervallet mellem sæt, og hvor ofte trænings-sessioner udføres.
    Kliniske undersøgelser har konsekvent vist effekten af blodgennemstrømnings modereret øvelser til at skabe muskelvækst og til at undgå atrofi (muskelsvind).
    På grund af den milde moderation af venøs returstrømning opfyldes blod i lemmerne. Dette forårsager, at den mælkesyre der produceres under træning lagres længere i musklerne. Receptorer i musklerne sender nu stærkere signaler til hjernen, og store mængder af humant væksthormon (HGH) fremstilles og sendes gennem blodbanen. Sekretionen af HGH samt andre endocrine processer (øgning af Nitrogenoxid, Nordrenaline, IGF-1 mm.) medfører en uhørt hurtig muskelvækst samt acceleration af skadesheling.
    Der har gennem tiden været dedikeret meget Akademisk forskning til at forstå KAATSU mekanismen. I Danmark afslutter f.eks.Syddansk Universitet i 2015 et tre-årigt forskningsprojekt inden for Kaatsu og dets effekter på muskelvækst og skadesheling ledet af professor Per Aagaard i samarbejde med TeamDanmark.





Hvad skal du bruge ?

  • Træningsplan

    KAATSU kan bruges ved enhver form for motion. Din instruktør fastlægger en træningsplan for dig og fastsætter dit optimale tryk – kun brug af lette vægte.

  • Hvem kan træne ?

    Kaatsu er en unik måde, at skabe hurtige resultater på i forhold til muskelvækst samtidig med en well-aging effekt (øget væksthormonssekretion) og en opnåelse af cardio-vaskulære benefits. Kaatsu henvender sig til alle uanset om du er eliteidrætsmand, er ældre , blot vil motionere og se lidt bedre ud på stranden, tabe dig eller du lider af en skade og ønsker en hurtig rehabilitering.

  • Ingen medikamenter

    KAATSU skaber moderation af blodgennemstrømningen i arme og ben for at skabe effektive og tilstrækkelige træningsresultater uden brug af medikamenter.

  • Kun 20 min.

    KAATSU producerer resultater på kort tid ved hjælp af ingen vægte eller meget lette vægte eller simple aerobic øvelser – det tager i alt kun 10 – 20 min.







Specialiserede pneumatiske bælter (KAATSU Air Bands) er placeret på den øverste del af arme eller lår og skaber et sikkert tryk på lemmerne der fører til en overfyldning af blod i arme og ben.
Kaatsu-Danmark har de bælter du skal bruge.
Du kan også købe dine egne.

Priser og træning

Priser

 Fra 500,- minimum 12 sessioner
  • Èn til èn sessioner med din egen personlige KAATSU-instruktør

Intro-session

 200,- Uden binding
  • Intro-session er gratis ved køb af forløb

Udstyr

 Lån udstyr eller køb selv
  • KAATSU Air Bands

Uddannelse

 Bliv Kaatsu Certificeret
  • Uddannelse i
  • Basic KAATSU

Kaatsu-sessions hos Kaatsu Danmark foregår på Nygårdsvej 5, 2100 København Ø (FitnessDK lokaler)

Kaatsu er en unik måde at skabe hurtige resultater på i forhold til muskelvækst samtidig med en well-aging effekt (øget væksthormonssekretion) og opnåelse af cardio-vaskulære benefits. Kaatsu henvender sig til alle uanset om du er eliteidrætsmand, er ældre , blot vil motionere og se lidt bedre ud på stranden, tabe dig eller du lider af en skade og ønsker en hurtig rehabilitering.
Læs mere om rehabilitering og genoptræning Klik her

Tilmeld dig Kaatsu Danmarks nyhedsbrev og bliv opdateret på nyeste tiltag, forskning, træning og kurser.